۷ ماده مغذی که ممکن است در رژیم غذایی¬تان نباشد

vida_admin/ مهر ۱۲, ۱۴۰۰/ رپورتاژ/ 0 دیدگاه

پتاسیم پتاسیم یک ماده مغذی مفید برای فشار خون است که می­تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه و هم­چنین از دست دادن استخوان را کاهش دهد. از طرفی، ماهیچه­ها و اعصاب بدن نیز برای عملکرد مناسب و طبیعی خود به پتاسیم نیاز دارند. این ماده مغذی به طور طبیعی در شیر، سیب­زمینی، سیب زمینی شیرین، موز، آووکادو و حبوبات یافت می­شود.   منیزیم همه ما می­دانیم که اسفناج فواید زیادی برای بدن دارد، اما آیا دلیل آن را می­دانید؟ اسفناج به همراه لوبیا، نخودفرنگی، غلات کامل و آجیل (به ویژه بادام) منبع خوبی از منیزیم است. مقداری از این مواد غذایی را در بشقاب غذایی خود قرار دهید تا از کمبود این ماده مغذی پیشگیری کنید. اسفناج برای شما مفید است، اما آیا می دانید چرا؟ اسفناج همراه با لوبیا، نخود فرنگی، غلات کامل و آجیل (به ویژه بادام)، منبع خوبی از منیزیم است. برای جلوگیری از بیماری ، برخی یا همه این غذاها را در بشقاب خود قرار دهید. اگر مشکلات معده یا روده، دیابت نوع ۲ یا سوء مصرف طولانی مدت الکل دارید، یا اگر یک فرد مسن هستید، به احتمال زیاد دچار کمبود منیزیم می­شوید. برای پیشگیری از ابتلا به کمبود منیزیم به داروخانه آنلاین مراجعه کرده و مکمل­های حاوی این ماده مغذی را تهیه کنید.   ویتامین A این ویتامین از سلامت چشم­ها، ایمنی سالم و رشد بافت پشتیبانی می کند. دو نوع ویتامین A وجود دارد: رتینول و کاروتنوئیدها، مانند بتاکاروتن. برای دریافت بیشتر این ویتامین از طریق رژیم غذایی خود، روی میوه­ها و سبزیجات نارنجی و زرد مانند سیب زمینی شیرین، هویج و کدو زمستانی تمرکز کنید. همچنین می توانید آن را از اسفناج و کلم بروکلی دریافت کنید.   ویتامین دی استخوان­ها، ماهیچه­ها و رشته­های عصبی شما همگی به این به ویتامین نیاز دارند. ویتامین D همچنین به حفظ ایمنی بدن در بهترین حالت کمک می کند. هنگامی که به اندازه کافی از نور خورشید استفاده می­کنید، بدن شما می تواند ویتامین D تولید کند. اما آفتاب زیاد برای شما مضر است، بنابراین می­توانید غذاهایی مانند ماهی قزل آلا، ماهی خال­مخالی و قارچ­هایی را که در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار دارند بخورید. جگر، پنیر و زرده تخم مرغ نیز مقادیر کمی از این ویتامین دارند. انواع مکمل­های حاوی ویتامین D در داروخانه اینترنتی موجود هستند که می­توانید پس از دریافت مشاوره آنها را تهیه کنید. کلسیم مزیت این ماده معدنی بیشتر از حفظ دندان ها و استخوان های سالم است. کلسیم همچنین برای سلامت ماهیچه­های شما از جمله قلب نقش کلیدی دارد. همراه شدن کلسیم با پتاسیم و منیزیم، حتی ممکن است از فشار خون بالا جلوگیری کند. لبنیات منبع بسیار خوبی از کلسیم هستند. غذاهای دیگر حاوی کلسیم شامل ماهی قزل آلا، کلم پیچ و کلم بروکلی است. به خاطر داشته باشید، شما برای جذب کلسیم به ویتامین D نیاز دارید.   ویتامین سی ممکن است ویتامین C سرماخوردگی را درمان نکند، اما برخی تحقیقات نشان می­دهد که می­تواند باعث شود زودتر خوب شوید. این ویتامین که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می­شود، رشد استخوان و بافت را افزایش می­دهد. ویتامین C  یک آنتی اکسیدان نیز می­باشد، بنابراین ممکن است به محافظت از سلول­های شما در برابر آسیب نیز کمک کند.   فیبر رژیم غذایی سرشار از فیبر می­تواند به کاهش کلسترول و عملکرد بهتر دستگاه گوارش شما کمک کند. به علاوه، ممکن است خطر بیماری­های قلبی، دیابت و برخی از سرطان­ها را کاهش دهد. اگر می­خواهید چند کیلو وزن کم کنید، فیبر بیشتری مصرف کنید زیرا شما را سیر می­کند، بنابراین کمتر غذا می­خورید. فیبر را می­توانید در غلات کامل، حبوبات، سبزیجات و میوه­ها بیابید.

نظر شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*