طراحی سایتطراحی سایت

آیا داشتن یک طراحی سایت و یا ساخت سایت برای هر بنگاه اقتصادی لازم و ضروری است ؟ و در پاسخ اگر این گونه است ، این طراحی وب سایت دقیقا چگونه و به چه شکلی می بایست صورت گیرد ؟ در این مقاله سعی می کنیم که به برخی سوالات بنیادین پیرامون ساخت سایت پاسخ داده و در مورد توجیه ایجاد یک طراحی سایت درست و اصولی نیز دلایلی را ذکر نماییم.هم چنین به شما اطمینان می دهیم که داشتن یک ساخت وب سایت ارزان نیز به سادگی قادر خواهد بود که نیازهای شما را برطرف سازد.

مقدمه

نقش تجارت در زندگی بشر همواره نقشی انکارناپذیر در ادامه ی حیات وی بوده است. با گذشت زمان این تجارت ماهیتی پیچیده تر به خود گرفته و گونه ای تخصصی تر پیدا کرده است. از میان انواع تجارت دردنیای امروز ، عرصه ی تجارت الکترونیک روز به روز در حال پیشرفت و ترقی است. در این میان طراحی سایت ها در کنار سئو نقش ویژه ای را در این تجارت ایفا می نمایند. چرا که در واقع ایجاد یک طراحی وب سایت برای انواع شرکت ها و هر نوع کسب و کاری سبب می شود که به شرکت ها و بن گاه های فعال در عرصه ی تجارت ، اعتبار و رسمیتی منحصر به فرد بخشیده شود. در این نوشته سعی می نماییم که به طور خلاصه در مورد این که چرا ساخت سایت ها جزء موارد ضروری در گام برداشتن برای ارتقاء کسب و کار محسوب می شوند ، بحث نماییم .

طراحی وب سایتشناساندن کسب و کار با ساخت وب سایت

طبق اصول تجارت الکترونیک ،در واقع شناساندن کسب و کار به تبعیت مخاطبان و مشتریان ، بزرگ ترین گام در به دست آوردن اعتبار می باشد. لذا امروزه غالب شرکت های تجاری سعی دارند که به وسیله ی ایجاد یک طراحی سایت بتوانند از کسب و کار خود برای سایرین شناختی ایجاد نمایند. در حالی که همین روند شناساندن اگر به روشی غیر از ساخت سایت صورت گیرد ، علاوه بر صرف هزینه و زمان قابل توجه ، نسبت به تلاش صرف شده برای آن توجیه نخواهد داشت . چرا که در این روش نیاز به این که به دنبال مخاطب خود باشید وجود نداشته و حتی در صورتی که حرفه ای عمل کنید ، می توانید به سادگی به وسیله ی طراحی سایت خود در مقابل چشم مخاطب خود قرار گیرید.

کسب اعتبار

طراحی سایت یکی از مواردی است که تا حد زیادی می تواند به کار شما اعتبار ببخشد ، چرا که امروزه با گسترش فضای اینترنت و ارتباطات ، بسیاری پس از شنیدن نام یک شرکت و یا موسسه به دنبال بررسی اعتبار آن در اینترنت و فضای مجازی می روند ، یک طراحی سایت معتبر در این زمینه قادر است که این کسب اعتبار را برای زمینه ی کسب و کار شما ممکن سازد. البته توجه داشته باشید که طرحی وب سایت ها مثل ویکی پدیا نیز انواع مختلف داشته و چه بسا دیدن طراحی وب سایت شرکتی ، سبب کاهش انگیزه ی افراد در ارتباط برقرار کردن با شما گردد.

برقراری ارتباط با ساخت سایت

هر کسب و کاری برای خود تعدادی مشتری و مخاطب دارد که گاهی تنها رساندن این مخاطبان و مشتریان به شرکت و تجارت مورد نظر سبب عقد معاملات می گردد.( کار واسطه گری و بازاریابی که امروزه در هر نوع تجارتی مشاهده می گردد. ) برای این که این طرفین کسب وکارها بتوانند به راحتی یکدیگر را پیدا کنند ، می توان از فضای مجازی و طراحی سایت ها به نحو احسن استفاده نمود. امروزه موتورهای جست و جو به شکل خیره کننده ای در صدد برآمدن از نیازهای این مخاطبان می باشند. البته در این میان نباید از نقشبهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو ( و یا همان سئو ) غافل شد.

ساخت سایتطراحی وب سایت

در مقاله ی طراحی سایت سعی کردیم تا برخی نکاتی که سبب اهمیت فوق العاده ی طراحی وب سایت در تجارت الکترونیک می شود را برشماریم .باید به این نکته توجه داشت که با این حال امروزه با توجه به اهمیت و گستره ی عرصه ی تجارت الکترونیک ، ناخودآگاه تمامی عوامل مشغول در بازار کسب و کار با فعالیت درفضای مجازی که از عوامل بسیار موثر در رونق یافتن تجارت می باشد ، سروکار خواهند داشت . در این مقاله نیز برخی دیگر از مزایای ساخت وب سایت را شرح خواهیم داد.

امکان برقراری ارتباط به وسیله ی طراحی وب سایت

علاوه بر مقوله ی شناخت مشتریان و ایجاد آشنایی مقدماتی بنگاه های اقتصادی با آنان ، گام دوم بازاریابی و یا همان ایجاد ارتباطات میان مشتریان و این بنگاه های تجاری می باشد. طراحی وب سایت ها در این زمینه نیز فعالیت شایانی داشته و سعی دارند که این امکان را به وجود آورد که مشتریان بتوانند به سادگی به وسیله ی پر کردن فرم ها و یا ارتباطات تلفنی با مراکز مدنظر خود ارتباط برقرار نموده و به سادگی در صدد برآورده نمودن نیازهای خود برآیند.

ساخت وب سایترتبه بندی طراحی وب سایت

همان گونه که کسب و کارهای اقتصادی از لحاظ کیفیت با یکدیگر کاملا متفاوت می باشند ، طراحی وب سایت ها نیز به گونه ای با یکدیگر در فضای مجازی رقابت تنگاتنگی دارند. چرا که امروزه غالب مشتریان مختلف برای دست یابی به ساخت سایت مدنظر خود از موتورهای جست و جو استفاده می نمایند. موتورهای جست و جو نیز با توجه به معیارهای مدنظر خود ، طراحی وب سایت های مختلف را رتبه بندی کرده و در فهرست نتایج خود قرار می دهند.در میان این موتورهای جست و جو ، گوگل به دلیل متداول تر بودن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد. در نتیجه رقابت بر سر حضور یک ساخت وب سایت در صفحه ی نخست نتایج گوگل خواهد بود . در این میان بعضا مشاهده می شود که رقابت تنگاتنگی میان طراحی سایت هایی که در یک زمینه فعالیت دارند برقرار است. این جاست که اهمیت سئو مطرح می شود. هدف سئو در واقع بهینه سازی سایت برای این موتورهای جست و جو از جمله گوگل است که سبب می شود ، طراحی وب سایت شما رتبه ی بهتری کسب نماید.

در دسترس بودن فضای تجاری

شاید مهم ترین مزیت تجارت الکترونیک را بتوان در دسترس بودن بنگاه های اقتصادی برای مصرف کنندگان دانست . در این حالت یک طراحی سایت حرفه ای می تواند به گونه ای واسط مشتری با شرکت هدف وی باشد . هم چنین با استفاده از یک ساخت وب سایت ارزان می توان بدون صرف هر گونه هزینه با خدمات مراکز هدف مورد نظر آشنا شد و میان آن ها انتخاب انجام داد. نکته ی دیگر نیز سادگی در دسترسی است. به این معنا که با استفاده برای آشنایی با خدمات خاص در هر نقطه و با دسترسی به اینترنت به سادگی می توان از مطالب هدف استفاده نمود.و با توجه به تحلیل های خود مخاطب از طراحی وب سایت های موجود ، بهترین گزینه را جهت انتخاب برگزید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *