داستان ساخت بازی پابجی و شرکت سازنده آن
vida/ اسفند ۲۵, ۱۴۰۱/ رپورتاژ/ 0 دیدگاه
داستان ساخت
بازی پابجی و شرکت سازنده آن
در این مقاله قصد داریم راجب ساخت بازی پابجی و شرکت سازنده توضیحی ارائه دهیم.
طراح اصلی بازی پابجی، برندان گرین (Brendan Greene) نام دارد که بیشتر با نام مسعار آنلاین خود، یعنی PlayerUnknown شناخته میشود. ماد DayZ بازی ARMA 2 نظر گرین را به خاطر شبیهسازی نظامی واقعگرایانه و گیم پلی بازش جلب کرد. گرین معتقد بود که بیشتر بازیهای اول شخص مولتی پلیر، زود تکراری میشوند و نقشههای آنها هم کوچک بوده و به راحتی میشد آنها را حفظ کرد. او میخواست چیزی بسازد که دارای جنبههای اتفاقی باشد تا بازیکنان ندانند چه چیزهایی انتظار آنها را میکشد و بازی، قابلیت انجام دوباره را داشته باشد و ادامه دهد.

این کار با ساخت نقشههای بسیار بزرگ که حفظ کردن آنها سخت می باشد؛ به همراه قرار دادن آیتمهای اتفاقی در سرتاسر آن صورت گرفت. گرین در ابتدا هنگام طراحی بازی میخواست از سری داستانهای بازیهای گرسنگی (Hunger Games) الهام بگیرد و کاری کند تا بازیکنان سعی کنند اسلحه خود را از یک قسمت مرکزی در نقشه بردارند، اما بعدا برای اینکه بازیکنان شانس بهتری در زنده ماندن داشته باشند و همچنین برای جلوگیری از مشکلات کپیرایت، این کار را انجام نداد.
او بعدا با الگوگیری از فیلم Battle Royale میخواست نواحی امن مربعی در بازی ایجاد کند که نداشتن تجربه زیاد در این زمینه برنامه نویسی، منجر به استفاده او از نواحی امن دایرهای شد. بالاخره نتیجه تلاشهای او، مودی به نام DayZ: Battle Royale بود. زمانی که بازی DayZ به صورت یک عنوان مستقل از ARMA 2 عرضه ارائه شد، علاقه بازیکنان به نسخه بتل رویال او هم رفته رفته کاهش یافت و او تصمیم گرفت مود خود را به بازی ARMA 3 بیاورد.
در این زمان چندین شرکت به کار او علاقه نشان دادند و براندان به عنوان مشاور با آنها همکاری کرد. یکی از این شرکتها هم جینو گیمز کرهای بود که سابقه ساخت بازیهای MMO کرهای را برای رایانههای شخصی داشت. رئیس این شرکت، چنگهان کیم، میدانست که تولید یک بازی موفق در کره جنوبی به این معنا است که آن بازی به صورت جهانی هم منتشر و پخش خواهد شد؛ بنابراین میخواست یک عنوان موفق برای رایانههای شخصی بسازد که از مدل تجاری سایر بازیهای موبایلی که بلوهول منتشر میکند، پیروی و استقبال کند.
او بعد از بازی کردن DayZ، در نظر داشت نوعی بازی بتل رویال بسازد زیرا چنین فرمت و نوعی در کشور کره هنوز جا نیفتاده بود. کیم همچنین میخواست از طریق مدل دسترسی سریع (Early Access)، این بازی را منتشر کند و هر چه سریعتر، آن را در دسترس بازیکنان قرار دهد. وقتی او درباره کارهایی که در این سبک انجام شده تحقیقاتی را انجام میداد، با مادهای ساخته شده توسط گرین آشنا شد و با او ارتباط برقرار کرد و به گرین پیشنهاد کار روی مفهوم جدیدی از بتل رویال را داد.
در عرض یک هفته، گرین به مرکز شرکت بلوهول در کره سفر کرد تا مذاکرات را انجام دهد و چند هفته بعد، مدیر نوآوری استودیوی بلوهول شد. او به کشور کره جنوبی نقل مکان کرد تا توسعه بازی را زیر نظر داشته باشد. خود کیم هم به عنوان تهیهکننده اجرایی پروژه، کار ساخت بازی را آغاز کرد. ساخت بازی در اوایل ۲۰۱۶ شروع شد و در ژوئن همان سال، از آن رونمایی شده و اعلام شد که بازی در عرض یک سال آماده خواهد شد. در نهایت بازی در ماه مارس ۲۰۱۷ در فروشگاه زئوس به صورت Early Access عرضه شد. خود بازی هم بعد از طی این فاز اولیه در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۹ آذر ۱۳۹۶) عرضه شد.
کار روی ساخت بازی با گروهی ۳۵ نفری آغاز و تا ژوئن ۲۰۱۷ به ۷۰ نفر افزایش پیدا کرد. طبق گفته گرین، بسیاری از توسعهدهندگان این بازی به صورت داوطلبانه و بدون هرگونه اجباری یا تحمیلی، وقت بیشتری را روی ساخت بازی میگذاشتند. استودیوی بوهیمیا اینتراکتیو که سازندگان ARMA و DayZ محسوب میشود هم از طریق استودیوی پراگ خود در انجام کارهای موشن کپچر بازی کمک کرد.
با عرضه اولیه بازی، استقبال بسیار زیادی از آن صورت گرفت و در سپتامبر ۲۰۱۷ استودیوی بلوهول جینو گیمز به «شرکت
پابجی» (PUBG Corporation) تغییر نام داد و کیم هم مدیر اجرایی ارشد آن شد. در آگوست ۲۰۱۸، شرکت سازنده پابجی با تایید اینکه بازی هنوز دارای باگهایی است، یک کمپین تعمیر پابجی (Fix PUBG) به راه انداخت. این کمپین در نوامبر همان سال به پایان رسید و سازنده پابجی آن را موفقیتآمیز خواند.
در ماه مارس ۲۰۱۹ (اسفند ۱۳۹۷) گرین اعلام کرد که به کارش به عنوان طراح ارشد بازی پایان داده ولی همچنان به عنوان مشاور، در ساخت بازی دخیل خواهد بود.
برای اطلاعات بیشتر می توانید با فروشگاه زئوکس با شماره ۰۵۱۹۱۶۹۰۵۱۵ تماس حاصل فرمایید. یا به سایت zeox.ir مراجعه کنید
خرید یوسی