متابولیسم چیست؟ از داروخانه اینترنتی بی نسخه خرید کنید

vida_admin/ آذر ۱۸, ۱۴۰۰/ رپورتاژ/ 0 دیدگاه

متابولیسم اصطلاحی است که تمام واکنش های شیمیایی در بدن شما را توصیف می کند. این واکنش های شیمیایی بدن شما را زنده و در حال کار نگه می دارد. با این حال، کلمه متابولیسم اغلب به جای نرخ متابولیسم یا تعداد کالری که می سوزانید استفاده می شود. هر چه متابولیسم بیشتر باشد، کالری بیشتری می سوزانید و کاهش وزن و حفظ آن آسان تر است.متابولیسم بالا می تواند به شما انرژی نیز بدهد و باعث شود احساس بهتری داشته باشید. برای بالا بردن متابولیسم بدن در هنگام ورزش می توانید از محلول خوراکی ال کارنیتین ۲۰۰۰ بی اس کی ۱۰ عدد نیز استفاده کنید. علاوه بر این برای کمک به کاهش وزن شما انواع مختلفی از قرص چربی سوز  در  داروخانه آنلاین موجود است. در این مطلب برخی راه ها که به شما برای افزایش متابولیسم کمک می کند را بیان خواهیم کرد.   در هر وعده غذایی مقدار زیادی پروتئین بخورید خوردن غذا می تواند متابولیسم شما را برای چند ساعت افزایش دهد. این اثر حرارتی غذا (TEF) نامیده می شود. این به دلیل کالری اضافی مورد نیاز برای هضم، جذب و پردازش مواد مغذی در وعده غذایی شما ایجاد می شود. پروتئین باعث بیشترین افزایش TEF می شود و میزان متابولیسم شما را ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش می دهد. این میزان برای کربوهیدرات ها ۵ تا ۱۰ درصد و برای چربی ها ۰ تا ۳ درصد است. همچنین ثابت شده است که خوردن پروتئین به شما کمک می کند احساس سیری بیشتری داشته باشید و از پرخوری جلوگیری می کند. یک مطالعه کوچک نشان داد افرادی که پروتئین ۳۰ درصد از رژیم غذایی آنها را تشکیل می دهد، احتمالاً حدود ۴۴۱ کالری کمتر در روز مصرف می کنند. خوردن پروتئین بیشتر همچنین می تواند موجب کاهش افت متابولیسم شود که اغلب با از دست دادن چربی همراه است. این به این دلیل است که پروتئین از دست دادن عضلات را کاهش می دهد که یکی از عوارض جانبی رایج رژیم غذایی است. آب سرد بیشتری بنوشید افرادی که به جای نوشیدنی های شیرین آب می نوشند در کاهش وزن و حفظ آن موفق تر هستند. این به این دلیل است که نوشیدنی های شیرین حاوی کالری هستند، بنابراین جایگزینی آنها با آب به طور خودکار کالری دریافتی شما را کاهش می دهد. با این حال، نوشیدن آب ممکن است به طور موقت متابولیسم شما را نیز تسریع کند. مطالعات نشان داده اند که نوشیدن ۱۷ اونس (۰٫۵ لیتر) آب متابولیسم در حالت استراحت را ۱۰ تا ۳۰ درصد برای حدود یک ساعت افزایش می دهد.راگر آب سرد بنوشید، این اثر کالری سوزی ممکن است بیشتر باشد، زیرا بدن شما از انرژی برای گرم کردن آن تا دمای بدن استفاده می کند. آب همچنین می تواند به سیر شدن شما کمک کند. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا می تواند به شما کمک کند کمتر غذا بخورید. یک مطالعه روی بزرگسالان دارای اضافه وزن نشان داد که کسانی که قبل از غذا نیم لیتر آب می نوشند، ۴۴ درصد بیشتر از افرادی که آب نمی نوشند، وزن کم می کنند.   یک تمرین با شدت بالا انجام دهید تمرین تناوبی با شدت بالا (HIIT) شامل فعالیت های سریع و بسیار شدید است. این کار می تواند با افزایش میزان متابولیسم، حتی پس از پایان تمرین، به شما کمک کند چربی بیشتری بسوزانید. اعتقاد بر این است که این تأثیر برای HIIT بیشتر از سایر انواع ورزش است. علاوه بر این، HIIT همچنین نشان داده است که به شما در سوزاندن چربی کمک می کند. یک مطالعه روی مردان جوان دارای اضافه وزن نشان داد که ۱۲ هفته ورزش با شدت بالا باعث کاهش توده چربی به میزان ۴٫۴ پوند (۲ کیلوگرم) و کاهش چربی شکم تا ۱۷ درصد شد.   چیزهای سنگین را بلند کنید ماهیچه از نظر متابولیسمی فعال تر از چربی است و عضله سازی می تواند به افزایش متابولیسم شما کمک کند. این بدان معناست که شما هر روز کالری بیشتری می سوزانید، حتی در حالت استراحت. وزنه برداری همچنین به شما کمک می کند تا ماهیچه ها را حفظ کرده و با کاهش متابولیسم که می تواند در طول کاهش وزن رخ دهد، مقابله کنید. در یک مطالعه، ۴۸ زن دارای اضافه وزن در رژیم غذایی ۸۰۰ کالری در روز، بدون ورزش، ورزش هوازی یا تمرین مقاومتی قرار گرفتند. پس از رژیم، زنانی که تمرینات مقاومتی انجام دادند، توده عضلانی، متابولیسم و قدرت خود را حفظ کردند. بقیه وزن کم کردند، اما توده عضلانی را نیز از دست دادند و متابولیسم آنها کاهش یافت.

نظر شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*