بهینه سازی وب سایتبهینه سازی وب سایت

نکته ی اساسی و بسیار مهم که بسیاری از مشتریان خدمات سئو سایت و طراحی وب سایت به آن توجه ندارند ، این است که پس از اتمام طراحی سایت ، الزاما تعداد کثیری بازدید کننده خودبه خود به سوی طراحی وب سایت روانه نخواهد گردید. لذا می بایست در این گام تدابیری جهت ورود بازدید کننده به طراحی سایت صورت پذیرد. مهم ترین این تدابیر ، انجام سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جست و جو بالاخص گوگل است که به شدت در افزایش تعداد بازدیدکننده های سایت موثر خواهد بود. در این مرحله سعی می کنیم که حتی الامکان اهمیت بهینه سازی سایت در تجارت الکترونیک را برشماریم.

چگونه بازدید سایت را افزایش دهیم ؟

اولین سوالی که برای هر مدیر وب سایت پس از طراحی آن مطرح می گردد ، چگونگی افزایش بازدیدکننده طراحی وب سایت خواهد بود. در این میان پلان های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

الف) هدایت بازدیدکننده به صورت مستقیم به طراحی سایت

هدایت مستقیم بازدیدکننده به طراحی وب سایت بدین معناست که بازدید کننده به صورت مستقیم با وارد نمودن آدرس وب سایت که در اختیار وی قرار می دهید ، به طراحی سایت شما مراجعه نموده و از آن بازدید نماید. در این روش سنتی در واقع هیچ خبری از خدمات سئو سایت و بهینه سازی سایت نیست. به علاوه ، این که مشتری شما به طراحی سایت شما مراجعه نماید امری قطعی نخواهد بود.به علاوه این کار نسبت به بهینه سازی وب سایت هزینه ی نسبتا زیادی خواهد داشت، چرا که توصیه برای بازدید از وب سایت برای تک تک افراد می بایست صورت پذیرد.

ب) بهینه سازی وب سایت در موتورهای جست و جو همانند گوگل

این روش در واقع یکی از بهترین روش های هدایت بازدیدکننده به سوی طراحی وب سایت شما می باشد . چرا که هزینه ی بهینه سازی وب سایت به مراتب کم تر از تبلیغات به شیوه ی سنتی خواهد بود. از دیگر مزایای این روش آن است که بازدیدکننده هایی که به طراحی سایت شما مراجعه خواهند کرد، کاملا قابل تغییر هستند . بدین معنا که می توانید انتخاب کنید که کدام دسته از افراد با جست و جوی کدام کلمات کلیدی به طراحی سایت شما مراجعه نمایند. به عنوان مثال بهینه سازی و یا به عبارتی همان سئو وب سایت برای کلمه ی کلیدی ((کفش)) گذشته از دشوار بودن ، این الزام را نمی دهد که کسی که از وب سایت شما بازدید می کند ، الزاما خرید نماید . در نتیجه برای هدایت بازدیدکننده های مدنظر به طراحی وب سایت خود، می بایست بهینه سازی وب سایت را بر روی کلمه ی ((خرید کفش)) انجام دهید.

ج) استفاده از بنرها در سایر طراحی سایت ها

استفاده از بنرها در سایر سایت های مرتبط با وب سایت شما می تواند تا حد قابل توجهی واقع گردد ، البته تمام این به شرطی خواهد بود که تعداد کلیک های روی بنر شما در مدتی که وب سایت قبول می کند که بنر شما را در آن قرار دهد ، زیاد باشد. البته گذاشتن این بنرها را می توان از منظر بهینه سازی سایت نیز بررسی کرد.

د) استفاده ی توام از سئو و برندسازی

از دیگر تکنیک های تاثیرگذاری که به شدت نیز موفق می باشد ، استفاده ی همزمان و توام از بازاریابی سنتی وتکنیک های سئو و بهینه سازی سایت می باشد. در این حالت شما ضمن اجرای بهینه سازی وب سایت ، از روش های بازاریابی سنتی نیز بهره می جویید و برندسازی می کنید. مثلا از مشتری خود می خواهید که به وب سایت  “طراحی سایت ارزان فیس تری ” بیاید ، اما آدرس اینترنتی از خود نداده و از او می خواهید که آن را در گوگل جستجو نماید. در این روش می توانید با استفاده از بهینه سازی وب سایت برای برند خود تا حد قابل توجهی اعتبار کسب نمایید.

بهینه سازی سایت چیست ؟بهینه سازی سایت چیست ؟

بهینه سازی سایت یا سئو ، در واقع به مجموعه تکنیک هایی گفته می شود که بر روی یک طراحی سایت از جمله طراحی وب سایت ارزان انجام می شود تا جایگاه یک طراحی وب سایت در گوگل را ارتقاء بخشد . در حقیقت بهینه سازی علمی کاملا دینامیک بوده و در حال تغییر است ، با این حال سرعت این تغییرات مرتبا رو به کاهش می باشد. به کمک بهینه سازی سایت اصولی می توان جایگاه یک طراحی وب سایت را به صفحه ی اول گوگل و حتی رتبه ی یک گوگل در کلمه ی کلیدی خاصی ارتقا داد.

مزایای بهینه سازی سایت

هنگامی که از بهینه سازی سایت یا سئو وب سایت سخنی به میان می آید ، اکثرا مهم ترین مزیت این کار را ، ارتقا وضعیت طراحی وب سایت در رنکینگ نتایج گوگل می دانند ، با این حال انجام بهینه سازی سایت مزایای فراوان دیگری را دارد.

به صورت خلاصه می توان گفت که بهینه سازی سایت برای گوگل و سایر موتورهای جست و جو صورت می پذیرد ، هم چنین هدف این موتورهای جست و جو ، ارائه ی بهترین نتایج به مخاطبان خود است . این بدین معناست که هدف اصلی بهینه سازی وب سایت یا خدمات سئو و بهینه سازی سایت ، همان مخاطبان و بازدیدکنندگان طراحی سایت می باشند. به عنوان مثال لود شدن راحت ترصفحات از معیارهای قابل توجه گوگل است . لذا وب سایت ها بالاجبار برای گرفتن نتایج بهتر ناچارند حجم لود شدن صفحات خود را حتی الامکان کاهش دهند که نتیجه ی این امر در نهایت به نفع بازدیدکنندگان وب سایت خواهد بود.

تکنیک های بهینه سازی سایت

در مورد تکنیک های بهینه سازی سایت ، حرف و حدیث های فراوانی وجود دارد. با این حال تمامی گفته ها معطوف به الگوریتم گوگل است و تمامی متخصصین حوزه ی سئو ، بر این الگوریتم تکیه دارند. هدف گوگل نیز ارتقا وضعیت وب سایت ها است . با این حال گاهی افراد از این الگوریتم ها سوء استفاده می کنند و با سرعتی بیش از حد معمول به سوی صدر نتایج گوگل پیش می روند. گوگل هم در مقابل به مرور از این تکنیک ها مطلع شده و کم کم ، راه اجرا و پیاده سازی چنین طرح هایی را مسدود می نماید ، چرا که گوگل بهینه سازی سایت به هرقیمتی را به رسمیت نمی شناسد. این مسدود شدن راه ها در قالب آپدیت الگوریتم های مختلف بر موتور جستجوی گوگل به مرور اعمال می گردند.

درآمد حاصل از سئو و بهینه سازی سایت

اگرچه سئو ارزان بعضا به صورت های مختلفی مورد توجه بسیاری قرار می گیرد ، با این حال غالب مدیران وب سایت ها از اختصاص هزینه ی قابل توجه برای ارتقا وضعیت سئو سایت خود ابایی ندارند. چرا که اثر خدمات سئو و بهینه سازی سایت کاملا به خود این مدیران بازخواهد گشت . به علاوه رقبا نیز سعی می کنند که حتی الامکان از دیگران پیشی بگیرند. لذا این وضعیت حاصل می شود که در برخی کلمات رقابت تنگاتنگ و بسیار شدیدی در میان رقبای ارائه دهنده ی کالا یا خدمات صورت می پذیرد . در حالتی که این رقابت ها بسیار سخت می شود ، باید به سرعت آنالیز اقتصادی انجام شود که آیا ادامه ی رقابت در بهینه سازی سایت از لحاظ اقتصادی برای این کلمه ی کلیدی به صرفه هست یا خیر. به این دلیل است که بسیاری از مدیران طراحی سایت ها سعی می کنند که در تعداد کلمات کلیدی زیاد سئو ارزان و کم هزینه را پیاده سازی کنند.

سئو سئو چیست ؟

سئو در واقع مخفف عبارت (Search Engine Optimization) به معنای بهینه سازی یک طراحی سایت برای موتورهای جست و جو است. خدمات سئو و بهینه سازی سایت از مفاهیمی است که اخیرا در دنیا و با پیشرفت تجارت الکترونیک مطرح گردیده و هر روز بر اهمیت آن افزوده می شود. در این زمینه متخصصان فراوانی وجود دارند که البته روش بسیاری از آن ها با یکدیگر تفاوت قابل توجهی داشته و داشتن تجربه در امر بهینه سازی سایت از موارد بسیار مهم تلقی می گردد.

هدف سئو چیست ؟

همان طور که از نام سئو پیداست ، هدف آن اخذ اعتبار بیش تر برای یک وب سایت از منظر موتورهای جست و جو است . با این حال می توان اهداف این امر را از دیدگاه های دیگری نیز بررسی نمود. چرا که سئو با افزایش کاربرپسند بودن ، در نهایت موجب رضایت کاربران خواهد شد ، با این حال دانستن این نکته ضروری است که معیارهای بهینه سازی سایت ، گستره ی کلیه ی کاربران اینترنت و بازدیدکنندگان طراحی سایت ها را در بر می گیرد ، چرا که این معیارها به گونه این تنظیم شده اند که مثلا کاربران با سرعت اینترنت پایین هم بتوانند به سهولت به طراحی وب سایت دسترسی داشته باشند.

تکنیک های سئو

سئو از جمله دانش های نوبنیانی است که روزبه روز در حال پیشرفت و تکامل است و به طور قطع نمی توان تکنیک های ثابتی را برای آن برشمرد. با این حال از جمله لازمه های خدمات سئو و بهینه سازی ، مطالعه آخرین مقالات منتشر شده در وبگاه های بین المللی می باشد. هم چنین ، یک متخصص سئو و بهینه سازی ، باید حتما و حتما از موتور جست و جوی گوگل و الگوریتم های پیچیده و فرمول های آن سردربیاورد.چرا که امروزه گوگل در میان موتورهای جست و جو حرف اول را می زند.

هزینه سئو

از جمله مواردی که افرادی که بر سئو ارزان تکیه دارند ، به آن متمایل می باشند ، بحث هزینه ی لازم برای سئو می باشد . در مورد سئو چیزی که اهمیت دارد ، رقبا هستند و لذا آنالیز رقبا از جمله موارد بسیار ضروری و گام اول در هر گونه انجام بهینه سازی وب سایت است. به علاوه هدف نیز در این میان متغیر است ، چرا که ممکن است صاحب یک طراحی وب سایت ، رتبه ی اول در گوگل را مدنظر داشته باشد و در عین حال مدیر طراحی سایتی دیگر ، تنها حضور وب سایت خود در صفحه ی اول گوگل را مورد قبول تلقی نماید.

زمان سئو

در مورد زمان سئو سایت نیز می بایست بر این نکته تاکید کرد که به طور کلی بهینه سازی سایت ، امری کاملا زمان بر می باشد و از این رو می بایست در انجام تکنیک ها و فنون آن کمی بردباری به خرج داد. البته تکنیک هایی وجود دارند که بتوانند زمان سئو را تا حد قابل قبولی کاهش دهند ، اما در هر حال هزینه افزایش پیدا خواهد کرد. با این حال به صورت کلی ، حتی در بهترین شرایط ، رویه ی موتور جستجوی گوگل به این صورت است که همواره در بالا بردن طراحی سایت ها در میان نتایج خود کمی تامل می کند.

خدمات سئو و بهینه سازیخدمات سئو و بهینه سازی سایت

خدمات سئو و بهینه سازی اگر به درستی و برای کلمات کلیدی درست انجام گیرد ، می تواند به سادگی به افزایش درآمد منجر گردد ، لذا مطالعات بخش بسیار مهمی در امر بهینه سازی سایت را تشکیل می دهد ، چرا که ممکن است برای یک کلمه ی کلیدی سئو و بهینه سازی سایت انجام شده و به نتیجه ی مطلوب در موتورهای جست و جو نیز منجر شود ، با این حال آن کلمه ی کلیدی به آن صورت نتواند در جذب بازدید کننده برای طراحی سایت موثر واقع گردد و یا حتی در صورت جذب هم بازدیدها منتهی به خرید نشود.از این رو غالب متخصصان بهینه سازی وب سایت ، مطالعات اولیه ی درست را مهم ترین گام در خدمات سئو و بهینه سازی سایت می دانند.

سئو سایت چیست ؟

خدمات سئو سایت ، در واقع به مجموعه تکنیک های حداقلی برای ارتقا وضعیت سئو وب سایت اطلاق می شود.به کمک سئو ارزان می توان مشکلات اساسی و مواردی که مسائل اصلی در مواجهه با وضعیت سئو سایت می باشند ، را برطرف نموده و جایگاه وب سایت را تا حد قابل توجهی در موتورهای جست و جو ارتقا داد. در واقع مجموعه کارهایی که در اجرای سئو سایت انجام می گیرد ، را می توان به صورت زیر برشمرد.

ایجاد پتانسیل ارتقا رتبه

برخی طراحی وب سایت ها ، به هیچ عنوان استعداد و پتانسیل کسب رتبه ی قابل قبول در میان نتایج گوگل را ندارند ، برای همین همواره روی این نکته تاکید می شود که انجام طراحی سایت خود را حتما به یک متخصص آگاه به امور سئو بسپارید. بیش تر طراحی وب سایت هایی که بر ظاهر زیبا تکیه دارند ، متحمل مشکلات اساسی در خدمات سئو سایت خود می گردند. به عنوان مثال از مواردی که به مراتب مورد تاکید قرار گرفته است که به صورت عمده در طراحی وب سایت به کارگرفته نشود ، تصاویر گرافیکی با حجم بالا و تعداد فراوان است. چرا که علی رغم زیبایی چشم گیر این تصاویر ، گوگل از لحاظ رتبه بندی به این گونه وب سایت ها نمره ی بسیار کمی می دهد . دلیل آن نیز بسیا ساده است ، این که متن درون این تصاویر توسط ربات گوگل قابل خوانده شدن نیست.

خدمات سئو و بهینه سازی سایتصرفه جویی در زمان و هزینه

در صورتی که سئو سایت در ابتدا صورت نپذیرد ، بسیاری از تلاش ها از جمله تلاش های سئو خارجی که بخش آسان تر خدمات سئو وب سایت می باشد ، به نتیجه ی قابل قبولی نخواهد انجامید. چراکه مثلا اگر حجم صفحات طراحی وب سایت بالا باشد ، باید محتوای وب سایت آن قدر خوب و کاربرپسندباشد که گوگل آن را در لیست نتایجش به کاربران پیشنهاد دهد. در صورتی که اصول طراحی سایت اشتباه باشد (مانند همین حجیم بودن صفحات و … ) ، اجرای فنون و تکنیک های سئو بسیار زمان بر و پرهزینه خواهد بود. لذا همواره توصیه می گردد که قبل از اقدام به انجام سئو و بهینه سازی تخصصی ، تکنیک های سئو سایت بر روی طراحی سایت مورد نظر اجرا شده باشد.

به روز بودن متخصص سئو

با توجه به این که تکنیک های سئو سایت روز به روز در حال ارتقا است و گوگل نیز دائما در حال تغییر الگوریتم خود می باشد ، یک متخصص سئو حتی برای انجام کارهای عادی اعم از سئو سایت نیز باید از دانش روز لازم برای اجرای تکنیک های بهینه سازی وب سایت بهره مند باشد. برخی تکنیک ها به سرعت انقضای خود را از دست می دهند و ادامه ی اجرای آن ها بدون هیچ گونه سودی بوده و تنها سبب اتلاف زمان و هزینه می گردد. لذا تغییرات الگوهای خدمات سئو از مواردی است که حتما می بایست نظر قرار گیرد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *