آیا جایی برای یک بازی مسابقه ای واقعی برای موبایل وجود دارد؟

محسن مرادی/ مرداد ۱, ۱۴۰۱/ رپورتاژ/ 0 دیدگاه

تنها در سال جاری، هم Project CARS و هم اخیراً Assetto Corsa با عناوین اسپین آف، انگشتان پای خود را وارد بازار عظیم بازی‌های موبایلی کردند. این همان جایی است که شباهت ها به پایان می رسد، اما از آنجایی که هر دو Project CARS GO و Assetto Corsa Mobile از نظر همه چیز، از واقع گرایی گرفته تا درآمدزایی، به سمت انتهای تقریباً قطبی طیف هدف خود پایان می دهند. در یک طرف سکه، Project CARS GO معمولی و در دسترس قرار دارد که از بازیکنان می‌خواهد زمان ضربه زدن به صفحه نمایش تلفن یا تبلت خود را تعیین کنند. بنابراین برای تعویض دنده ضربه بزنید، نگه دارید تا ترمز کنید و بقیه زمان ها هیچ کاری انجام نمی دهید در حالی که بازی شتاب می گیرد و ماشین شما را برای شما هدایت می کند. از نظر مفهومی ساده به نظر می‌رسد، اگرچه این با حرکت عمدی عنوان خواهرش Project CARS 3 برای جذب مخاطبان گسترده‌تر مطابقت دارد. همچنین منطق غیرقابل انکاری در ایجاد یک بازی مسابقه ای بسیار ساده شده وجود دارد که به طور خاص طراحی شده است تا بازیکنان بتوانند به سرعت و به راحتی مسابقات را در زمان بیرون و خارج از منزل کامل کنند. این حتی تنها سری مسابقه‌ای کنسولی با بودجه کلان نیست که نام خود را به آن سبک از بازی‌های مسابقه‌ای موبایلی اختصاص داده است، زیرا خیابان Forza مشابه آن است که در آن به سادگی زمان می‌گیرید که صفحه نمایش را فشار دهید و همین عمل ساده روی ماشین شما تأثیر می‌گذارد. عملکرد در مسابقه در مقایسه، Assetto Corsa Mobile به عنوان نقطه ورود به مسابقه سیم کارت معرفی شده است و این یک بازی رانندگی مناسب است که در آن می توانید کنترل کامل فرمان، ترمز و شتاب گیری را داشته باشید و کمک هایی مانند ABS و کنترل کشش وجود دارد که می توانید آن را روشن یا خاموش کنید. . Assetto Corsa Mobile Pic 3 با توجه به کیفیت و تعهدی که نسخه کامل به شبیه سازی دارد، اگر بازی موبایل سعی نکند تمرکز شبیه سازی برادر بزرگتر خود را به خود جلب کند، برای برند توهین آمیز خواهد بود. تمرکز روی واقع گرایی شجاعانه بود، همانطور که تصمیم به فروش آن به عنوان یک برنامه ممتاز با قیمت اولیه ۴٫۴۹ پوند بود. در مقایسه، اکثر برنامه‌ها اکنون به سراغ یک مدل رایگان برای بازی می‌روند و طراحی بازی را حول محور تشویق بازیکنان به بیرون ریختن از طریق ریزتراکنش‌ها، به عبارت ساده، هزینه‌های درون بازی متمرکز می‌کنند. واکنش به قیمت گذاری عمدتاً مثبت بوده است، اما جدا از آن Assetto Corsa Mobile چندان مورد استقبال بازیکنان قرار نگرفته است، زیرا در حال حاضر میانگین امتیاز ۲٫۶ از ۵ ستاره در زمان نوشتن در فروشگاه App Apple را دارد. از آنجایی که این برنامه برای گوشی های اندرویدی منتشر نشده است و توسعه دهندگان گفته اند که برنامه ای برای انجام این کار وجود ندارد، هیچ امتیازی برای بررسی گوگل پلی وجود ندارد که باعث آزار بیشتر افراد شده است. Assetto Corsa Mobile دارای بسیاری از خودروهای دارای مجوز با نمای داخلی دقیق و همچنین مدارهایی است که در نسخه اصلی بودند. با این حال، مشکلاتی وجود دارد که آن را از حضور در خط مقدم بازی‌های مسابقه‌ای شبیه‌سازی موبایل بازمی‌دارد. در حالی که دارای گزینه هایی برای ABS، کنترل های کشش و پایداری و همچنین کمک های سنگین تر ترمزگیری و کمک فرمان است، نقص قابل توجه عدم وجود هیچ گزینه ای برای بازی با گیربکس دستی است. با توجه به اینکه اکثر بازی‌های مسابقه‌ای موبایلی این امکان را دارند که ماشین‌ها به‌طور خودکار شتاب بگیرند تا صفحه نمایش تنها برای ترمزگیری و فشار دادن دکمه‌های احتمالی فرمان آزاد بماند، برای برخی شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسد و Assetto Corsa Mobile نیز از این نظر مستثنی نیست. . اما اپلیکیشن محبوب Assoluto Racing دکمه‌های صفحه لمسی خاصی برای تعویض دنده دارد و نسخه موبایل GRID Autosport با تکان دادن انگشت خود به سمت بالا یا پایین وسط صفحه به منظور تغییر دنده به سمت بالا یا پایین، دنده‌های دستی را ادغام کرده است. Assetto Corsa Mobile بدون شک نسبت به سایر بازی‌های موجود در بازار پایه‌گذاری‌تر است، اما پیچیده‌ترین بازی نیست. تمام گزینه‌ها برای روش‌های مختلف فرمان از جمله کج کردن، چرخ روی صفحه و دکمه‌های ساده چپ و راست را دارد، اما بازی فقط از کنترلرهای بلوتوث پشتیبانی محدودی دارد. برخی از کنترلرها با بازی کار می کنند، اگرچه معمولاً فاقد دکمه های اتصال برای انجام کارهایی مانند نگاه کردن به پشت سر شما هستند. موضوع این است که ترکیب یک بازی مسابقه‌ای متمرکز شبیه‌سازی بدون توانایی اعمال جزئی دریچه گاز و ترمز به این معنی است که تکمیل یک دور در خودروهای قدرتمندتر بدون هیچ‌کدام از کمک‌های رانندگی، بی‌ضرر دشوار است. با یک کنترلر می توانید ماشه ها را فقط تا حدی فشار دهید تا به آرامی دریچه گاز یا ترمزها را فشار دهید، اما با صفحه نمایش لمسی ورودی ها یا همه هستند یا هیچ. به همین دلیل است که هر بازی مسابقه‌ای موبایلی که برای واقع‌گرایی تلاش می‌کند، مسلماً به پشتیبانی از کنترلرها نیاز دارد، اگر می‌خواهید ماشین‌ها با خاموش شدن ABS یا کنترل کشش، به‌طور واقع‌بینانه و قابل کنترل رانندگی کنند. این تضاد در قصد طراحی بازی و سخت افزاری که بازی روی آن اجرا می شود منحصر به Assetto Corsa Mobile نیست. مسلما Assoluto Racing با توجه به دکمه ترمز دستی صفحه نمایش لمسی و گزینه ای برای داشتن پدال کلاچ دستی و همچنین تعویض دنده دستی نیاز بیشتری به پشتیبانی از کنترلر دارد. تفاوت این است که پشتیبانی کامل از کنترلر دارد و تنظیم آن بسیار آسان است. آنچه که هر دکمه انجام می دهد. تفاوت عمده دیگر این است که Assoluto Racing برای بازی رایگان است و در پنج سال پس از انتشار، میانگین امتیاز بررسی مطلوبی را در هر دو نسخه iOS و Android خود کسب کرده است. علی‌رغم انگی که در مورد بازی‌های رایگان وجود دارد، موفقیت‌ها و موفقیت‌های زیادی وجود دارد که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. Real Racing 3 برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و هنوز هم مانند همیشه با به‌روزرسانی‌های مداوم بازی از جمله محتوای دارای مجوز فرمول E و F1 از فصل‌های جاری مرتبط است. در مجموع، این اپلیکیشن از هشت سال پیش تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون بار دانلود شده است. Real Racing 3 دارای یک مدل هندلینگ عمداً ساده شده است و برای بازی با صفحه نمایش لمسی و تمام محدودیت‌های کنترلی که با بازی از طریق کنترل‌های شیب و صفحه لمسی همراه است طراحی شده است. بنابراین تنها گزینه های کمکی فرمان و ترمز خودکار به همراه کنترل کشش است که می تواند روشن یا خاموش شود. این یک نقطه میانی مشترک است که بازی‌های مسابقه‌ای موبایلی با هر دو F1 Mobile Racing و Gear.Club دارای کمک‌های ترمز، فرمان و کنترل پایداری هستند. قابل ذکر است که در هیچ یک از این بازی ها قابلیت خاموش کردن ABS یا دنده های اتوماتیک وجود ندارد. یک مثال عالی از تفاوت بازار بازی‌های مسابقه‌ای موبایل با آنچه که در کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی ارائه می‌شود، GRID Autosport است. در ابتدا این بازی برای PS3 و Xbox 360 در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و قبل از اینکه به سرعت فراموش شود با استقبال گرم روبرو شد.

دانلود بازی کلاچ پول بی نهایت

از آن زمان به بعد با یک پورت iOS در اواخر سال ۲۰۱۷ و سپس نسخه نینتندو سوییچ و اندروید که هر دو در سال ۲۰۱۹ عرضه شدند دوباره احیا شد. Autosport تقریباً همان چیزی است که در سال ۲۰۱۴ روی کنسول ها و رایانه های شخصی عرضه شد و فقط از نظر وفاداری بصری کاهش یافته است. بازی‌های GRID همگی بازی‌های مسابقه‌ای کهن الگوی سیم‌کد هستند، زیرا در واقعیت پایه‌گذاری شده‌اند، اما فیزیک ساده‌تری دارند و رانندگی با ماشین‌ها راحت‌تر از آن‌ها در بازی‌های شبیه‌سازی است. این تصویری است که آنها در بین بازیکنان کنسول و رایانه شخصی دارند، اما طبق استانداردهای موجود در فروشگاه های برنامه اپل و Google Play، GRID Autosport یک بازی مسابقه ای شبیه سازی بر روی موبایل است. کنترل کشش، ABS، کنترل پایداری همگی کمک هایی هستند که می توانید آنها را خاموش کنید و همچنین قابلیت بازی با گیربکس دستی نیز وجود دارد. راندن یکی از ماشین‌هایی که کنترل آن سخت‌تر است با کمک‌های خاموش به همان اندازه دشوار است که با هر بازی موبایل دیگری که به شما این امکان را می‌دهد که ABS یا کنترل کشش را غیرفعال کنید. خوشبختانه پشتیبانی کامل از کنترل‌کننده‌های بلوتوث وجود دارد و در iOS می‌توانید از ویژگی «لمس اجباری» به عنوان راهی برای اعمال گاز یا ترمز جزئی، بسته به میزان فشار محکمی که روی صفحه لمسی دارید، استفاده کنید. چیزی که GRID Autosport را در بازار بازی‌های مسابقه‌ای منحصربه‌فرد می‌کند، شامل آسیب‌دیدگی خودرو است. این در حالی است که آن بخشی از بازی اصلی کنسول است و انتظار می‌رفت که هنگام توسعه برای PS3 و Xbox 360 آسیب ببیند، زیرا نسخه موبایل یک پورت مستقیم است، همچنین این امکان را دارد که به شما اجازه آسیب رساندن یا آسیب رساندن به آن را بدهد. کاملا ماشین شما گنجاندن آسیب نکته‌ای است که خود این بازی را در بازار بازی‌های مسابقه‌ای موبایل قابل توجه می‌کند، اگرچه به این دلیل است که زمانی که Codemasters بیش از هفت سال پیش آن را توسعه داد، در ابتدا قرار نبود روی تلفن‌ها و تبلت‌ها بازی شود. سپس، اگر قیمت آن ۸٫۹۹ پوند است و احتمالاً برای استفاده حداکثری از آن به یک کنترلر بازی نیاز دارید، تنها دلیلی که بیشتر مردم GRID Autosport را روی موبایل بازی می‌کنند این است که راهی برای بازی آن روی رایانه شخصی، PS3 یا PS3 ندارند. ایکس باکس ۳۶۰٫ به طور واقع بینانه، هر کسی که یک کنترلر بلوتوث، مانند کنترلر PS4 یا Xbox One دارد، تقریباً مطمئناً یک PS4 یا Xbox One نیز دارد که می تواند با آن بازی کند. Assetto Corsa Mobile در مقایسه با همتای غیرقابل حمل آن رنگ پریده است، اما این اصلاً تعجب آور نیست و اکثر بازی‌های مسابقه‌ای موبایلی دیگر کمتر بر اساس طراحی متمرکز شده‌اند. Assoluto Racing مشابه کنسولی ندارد اما همه چیز از مدارهای موجود در بازی، قابلیت تنظیم ماشین ها، طراحی منوهای بازی و استفاده از موسیقی هاوس نشان می دهد که به شدت از عناوین Gran Turismo الهام گرفته شده است. شکی نیست که تعداد زیادی از علاقه مندان به اتومبیل به دنبال یک بازی مسابقه ای برای بازی در حال حرکت هستند، ۵۰۰ میلیون بار دانلود Real Racing 3 گواه این موضوع است، اما حتی Assoluto Racing که کمتر به بازار عرضه شده و بیشتر شبیه سازی شده است، بیش از ۱۰ مورد داشته است. میلیون دانلود از فروشگاه Google Play. GRID Autosport کاملاً نشان می‌دهد که بازی‌های با کیفیت کنسول، اگرچه بازی‌های مربوط به دو نسل کنسول قبل، می‌توانند با تلفن‌های همراه پیشرفته‌تر کار کنند. این بازی‌هایی مانند Real Racing 3 یا بازی Asphalt 9: Legends با محوریت آرکید هستند که میلیون‌ها بار دانلود شده‌اند و به‌طور رسمی توسط مسابقات قهرمانی اتومبیلرانی و شرکت‌های خودروسازی پشتیبانی می‌شوند. بنابراین، سؤال این است که، به ویژه با توجه به استقبال ضعیف Assetto Corsa Mobile، آیا واقعاً تقاضا یا دلیل کافی برای تلاش برای ساخت یک بازی مسابقه ای واقعی بر روی موبایل وجود دارد؟ برای برندهایی که تلاش می‌کنند نام خود را بیرون بیاورند، قابل درک است که چرا با محبوب‌ترین بازی‌های موبایل در بازار همکاری می‌کنند. اگر یک شرکت یا سری مسابقه‌ای بخواهد با ورزش‌های الکترونیکی جدی درگیر شود، همانطور که شرکت‌هایی مانند فراری، پورشه و فرمول E و بسیاری دیگر همگی این کار را انجام داده‌اند، آن‌وقت به عناوین مسابقه‌ای شبیه‌سازی رایانه‌های شخصی نگاه می‌کنند، چرا که بازیکنان آن‌ها در این زمینه نقش دارند. la creme در جامعه مسابقه سیم کارت. نقص در ساخت یک بازی مسابقه ای واقع گرایانه برای دستگاه های تلفن همراه این است که هر کسی که در مورد بازی های ویدیویی مسابقه ای جدی است، به دلیل کیفیت بالاتر عناوین موجود، در عوض روی کنسول یا رایانه شخصی بازی می کند. هرکسی که چیزی قابل دسترس‌تر می‌خواهد، با منحنی یادگیری شیب‌دار که یک بازی موبایل متمرکز شبیه‌سازی‌تر به‌طور اجتناب‌ناپذیری خواهد داشت، ناامید می‌شود. همچنین Steam Deck که به زودی منتشر خواهد شد، یک رایانه بازی قابل حمل، احتمالاً راهی قطعی برای اجرای بازی‌های مسابقه‌ای شبیه‌سازی شده در حال حرکت خواهد بود، زیرا اکثر بازی‌های موجود در Steam را اجرا می‌کند. احتمالاً شامل GRID Autosport و نسخه کامل Assetto Corsa می شود که برنامه های تلفن همراه آنها را تقریباً اضافی می کند. اگر Steam Deck به تبلیغات تبلیغاتی خود ادامه دهد، تقریباً هیچ دلیلی وجود نخواهد داشت که حتی سعی کنید یک بازی مسابقه ای واقعی برای تلفن های همراه یا تبلت ها بسازید. بنابراین، بازی‌های مسابقه‌ای ساده‌شده مانند Real Racing 3 و بازی‌هایی که به‌طور خاص برای موبایل طراحی شده‌اند، مانند Project CARS GO و Forza Street، همه چیزهایی هستند که در آینده ساخته می‌شوند.

نظر شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*