سئو داخلی چیست؟ صفر تا صد سئو داخلی به همراه مثال

  • سئو داخلی چیست؟
  • آیا بدون انجام سئو داخلی می توان موفق شد؟
  • تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟

برای پاسخ به تمامی این سوال ها با ما همراه باشید.

اگر وب سایتی برای کسب و کار خود دارید، احتمالاً اصول سئو یا بهینه سازی موتور جستجو را می دانید؛ اما آیا از سئوی داخلی و تاثیر آن بر روی رتبه ی وب سایت خود در گوگل آگاه هستید؟

در اینجا یک مرور سریع از تمامی مواردی که به آن خواهیم پرداخت قرار دارد:

  • سئو داخلی چیست؟
  • تفاوت سئو خارجی و سئو داخلی چیست؟
  • چرا باید سئو داخلی را بر روی وب سایت خود انجام دهیم؟
  • چه عناصری را برای سئو داخلی در صفحه باید بهینه کنیم؟
  • چگونه سئو داخلی را بر روی وب سایت خود اعمال کنیم؟

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی به تمامی اقداماتی که برای بهینه سازی عناصر موجود در سایت مانند سرعت صفحه و تعداد کلمات کلیدی، موارد تکنیکال، لینک سازی، آلت تصاویر و… انجام می دهیم، سئو داخلی گفته می شود.

تفاوت سئو خارجی و سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی با سئوی خارجی متفاوت است؛ همانطور که از اسم های آن ها مشخص است، سئو داخلی به اقدامات شما در درون سایت خود مرتبط است و سئو خارجی به اقدامات خارج از وب سایت شما مربوط می شود.

سئوی داخلی: به اقدامات انجام شده بر روی عناصری مثل محتوا، کلمات کلیدی، موارد تکنیکال، سرعت سایت، نکات بصری سایت و… گفته می شود که بدون انجام آن ها، امکان رتبه گرفتن به صورت طبیعی و درست وجود ندارد.

سئوی خارجی: شامل اقداماتی است که باید خارج از وب سایت انجام گیرد تا بتوان اعتبار سایت مربوطه را از این طریق افزایش داد؛ مانند گرفتن لینک از سایت های معتبر، انجام رپورتاژ، کمپین های تبلیغاتی و…

حال سوالی مهم اینجاست که سئو داخلی مهم تر است یا سئو خارجی؟

در جواب باید گفت که سئوی موفق شامل ترکیبی سالم از سئو داخلی و خدمات سئو سایت خارجی است و هیچ کدام به تنهایی کافی نیست؛ اما نکته حائز اهمیت این است که ابتدا سئو داخلی خود را بهبود بخشید و در ادامه به سراغ سئو خارجی روید؛ زیرا تا زمانی که عناصر داخلی سایت شما بهینه نباشد، صحبت از سئو خارجی بی معنی است.

اگر در حال حاضر از بابت سئو داخلی خیالتان راحت است و  می خواهید در مورد نحوه استفاده از سئو خارجی اطلاعات بیشتری کسب کنید، از صفحه دیگر ما با نام “سئو خارجی چست؟” دیدن کنید.

چرا باید سئو داخلی را بر روی وب سایت خود انجام دهیم؟

موتورهای جستجو ماندد گوگل از کلمات کلیدی و سایر عناصر درون صفحه استفاده می کنند تا بفهمند که آیا یک صفحه با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد یا خیر و اگر صفحه مربوطه از دیدگاه موتورهای جستجو مرتبط و مفید باشد، گوگل آن را در اختیار کاربر قرار می دهد.

به عبارت دیگر، گوگل هنگام رتبه بندی صفحات به بهینه بودن عناصر درون صفحه (سئو داخلی) توجه بسیاری دارد.

الگوریتم گوگل همیشه در حال تغییر است و دائما آپدیت می شود، اما گوگل همچنان تجربه کاربر را در اولویت قرار می دهد.

حال باید ببینیم که عناصری که تا به الان از بهینه سازی آن صحبت می کردیم شامل چه مواردی می شود.

چه عناصری را برای سئو داخلی در صفحه باید بهینه کنیم؟

با سئو داخلی، شما چندین فاکتور رتبه بندی مختلف در صفحه دارید. شما می خواهید همه این عوامل را بهینه کنید. صرف زمان برای بهینه سازی هر یک از این عوامل، رتبه شما را در نتایج جستجو بهبود می بخشد، وب سایت شما موفق تر خواهد کرد و در نتیجه شکست دادن سایت شما توسط رقبا دشوار خواهد شد.

عناصری که باید روی آن ها تمرکز کنید و آن را بهینه کنید عبارتند از:

URL(نامک)

برچسب عنوان

توضیحات متا

تگ های سرفصل

تگ های Alt

کلید واژه ها

محتوا

سرعت

لینک سازی داخلی

تصاویر

سازگاری با موبایل

چگونه سئو داخلی را بر روی وب سایت خود اعمال کنیم؟

هر کدام یک از موارد بالا برای خود دنیایی دارند و پرداختن به تک تک این ها در یک مقاله نمی گنجد؛ از این رو برای آموزش این موارد به شما عزیزان در صفحاتی جداگانه به این عناصر و نحوه بهینه سازی آن پرداخته ایم و کافیست روی موارد فوق کلیک کنید تا به صفحه مورد نظر هدایت شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *